![]() |
![]() |
Ārkartas situācijas laikā no 11.10.2021.- 28.02.2022.
Siguldas novada Mālpils pagasta VPVKAC pakalpojumus varēs saņemt un sniegt tikai
epidemioloģiski drošā vidē jeb “zaļajā režīmā”
(izņemot, lai izdrukātu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu).
Adrese |
Nākotnes iela 1, Mālpils, Mālpils pagasts, Siguldas novads, LV-2152
|
VPVKAC darba laiks |
Uzmanību! Izmaiņas darba laikos! Pirmdien 8:00 - 13:00; 14:00 - 18:00 |
Telefons | 67869145 |
e-pasts | malpils@pakalpojumucentri.lv |
Kase |
Pieņem maksājumus! |
www.latvija.lv - vienotais valsts un pašvaldību e-pakalpojumu portāls.
Siguldas novada Mālpils pagasta VPVKAC pakalpojumi skatāmi ŠEIT

Valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centros iedzīvotāji var pieteikt vairāk nekā 30 Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumus
Vairāk info
9.11.2021.
28.10.2021.
06.11.2019.
Uzziniet, kā pieteikties Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes vizītei, lai bez rindas to apmeklētu, ja jums jāpiesakās jaunas pases vai eID kartes saņemšanai.
22.10.2019.
17.10.2019.
Jaunās “e-Ziņas” publicē statistikas datus par valsts pārvaldes e-pakalpojumu, publisko pakalpojumu un dzīves situāciju skatījumu statistiku un lietošanu portālā Latvija.lv. Informē par Vienotās pieteikšanās moduļa integrēšanu valsts iestāžu portālos, Maksājuma moduļa izmantošanu, dokumentu integrācijas vidi un datu apmaiņu starp valsts iestādēm, e-adresi , kā arī portālā RAIM.gov.lv pieejamo informāciju un ģeotelpisko datu tīmekļa pakalpju darbību portālā ĢeoLatvija.lv.
24.09.2019.
Lai apgūtu finanšu pratības pamatus, nav nepieciešams meklēt speciālus kursus mācību iestādēs – Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) ir izstrādājusi e-apmācības moduli
“Mana nauda šodien un rīt. Finanšu pratība”, kuru ikviens var apgūt attālināti. Padomu, kā lietot mācību materiālus, var saņemt Valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) visā Latvijā.
E-apmācības materiāla apguve veicinās izpratni un atbildību par ģimenes budžeta veidošanu un personisko finanšu pārvaldīšanu, nodokļu nozīmi un to ietekmi uz sociālo garantiju saņemšanas iespējām. Mācību materiāli izstrādāti ESF projektā “Atbalsts bezdarbnieku izglītībai”.
Mācību modulis sastāv no četrām daļām . Viena no tām, proti, “Privāto finanšu plānošana” palīdzēs izprast, kā racionāli izmantot pieejamos līdzekļus un samērot izdevumus ar ienākumiem. E – apmācību modulis piedāvā interaktīvu budžeta plānotāju, kurā iespējams norādīt dažādas izdevumu pozīcijas un izvērtēt tās attiecībā pret kopējiem mēneša ienākumiem. Arī šajā sadaļa ir praktiski ieteikumi ikdienai, piemēram, metodika, kas palīdz izvairīties no spontāniem pirkumiem, kredītu veidu apraksti un riski u.c.
Mācību daļā “Finanšu un ekonomiskā vide. Nodokļi” tiek skaidrota finanšu sektora loma ekonomikā un sniegta informācija par finanšu pakalpojumu sniedzējiem. Praktiski tiek izskaidrots, kā pārliecināties, vai darba devējs maksā nodokļus. Šeit ir aprakstīti nodokļu nomaksas ieguvumi un zaudējumi, ja netiek maksāti nodokļi, kā arī patērētāja tiesību aizsardzība. “Nauda un darījumi” pieejami dažādi padomi, piemēram, kā atpazīt viltotas naudas zīmes, kā rīkoties, ja naudas zīme ir bojāta, kā veidojas preču cenas veikalos un praktiski padomi par iepirkšanos.

Savukārt sadaļā “Valsts un sociālais budžets, sociālās apdrošināšanas sistēmas darbība valstī”, tiek skaidrota pabalstu pieprasīšanas kārtībā un valsts pensiju sistēma.
Mācību saturā iekļauts gan teorētiskais skaidrojums, gan audio un video materiāli, gan dialoga simulācijas, gan pašpārbaudes testi. E-apmācības modulis ir pieejams vietnē: http://e-apmaciba.nva.gov.lv autorizējoties ar portāla Latvija.lv starpniecību. VPVKAC darbinieki palīdzēs autorizēties portālā, izmantojot kādu no autentifikācijas veidiem – internetbanku, eID karti, eParaksts mobile. Mācību kursu ikviens var turpināt apgūt arī mājās, bet, ja rodas jautājumi – vērsties VPVKAC.
17.09.2019.
Kā izmantot e-veselības portālu?
10.09.2019.
Integrētās komunikācijas un mācību aktivitātes programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” ietvaros
no šā gada 30. septembra līdz 4. oktobrim notiks ikgadējā akcija
“Dienas bez rindām”.
Akcijas mērķis ir iedrošināt sabiedrību pieteikt valsts un pašvaldību iestāžu pakalpojumus elektroniski, kā arī iepazīstināt ar e-pakalpojumu dažādību, lai veicinātu paradumu maiņu – ar dažādām dzīves situācijām saistītās formalitātes ātrāk un ērtāk nokārtot tiešsaistē.
Akcijas laikā:
- iedrošināsim klientus pieteikt pakalpojumus un dzīves situācijas risināt elektroniski;
- skaidrosim e-pakalpojumu izmantošanas priekšrocības un ar to izmantošanu saistītos praktiskos aspektus;
- pēc iespējas nodrošināsim VPVKAC apmeklētājiem praktisku palīdzību pie brīvpieejas datora.
02.09.2019.
VID čeku lotereja.
19.08.2019.
Informācija klientiem, kuri VSAA izmaksātās pensijas un pabalstus saņēma AS „PNB Banka”
Kas jādara, lai saņemtu no PNB konta neizņemtu VSAA maksājumu
Ja AS “PNB Banka” bankas kontā ir palikušas neizņemtas pensijas vai pabalsti, sākot no 22.augusta tos izmaksās AS „Citadele banka”.
Bijušajiem PNB bankas klientiem, kam jau ir konts Citadeles bankā, PNB bankas kontā palikusī nauda tiks automātiski pārskaitīta uz viņu Citadeles bankas kontu 22.augustā. Šajā Citadeles bankas kontā tiks ieskaitīta arī pensija vai pabalsts par turpmāko periodu.
Tie bijušie PNB bankas klienti, kuriem nav konta Citadeles bankā, no 22.augusta var doties uz noteiktām PNB bankas filiālēm, līdzi ņemot pasi vai ID karti. Tur tiks atvērts konts Citadeles bankā, kurā automātiski tiks ieskaitīta PNB bankas kontā palikusi nesaņemtā pensija vai pabalsts. Citadeles bankas internetbanka būs pieejama uzreiz pēc konta atvēršanas. Norēķinu karte tiks nosūtīta pa pastu 2 darba dienu laikā, un turpmāk to varēs izmantot norēķiniem un skaidras naudas izņemšanai.
Kas bijušajiem PNB klientiem ir jādara, lai pensiju vai pabalstu saņemtu turpmāk
Tiem klientiem, kuriem nav Citadeles bankas konta, ir jāiesniedz iesniegums, norādot jauno kredītiestādes vai Pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontu.
Iesniegumu varēs iesniegt vienlaicīgi ar konta atvēršanu Citadeles bankā, kas iesniegumu nodos tālāk VSAA.
Iesniegumus var arī iesniegt klātienē jebkurā VSAA nodaļā, vienotajos valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centros(tuvākais - Nākotnes ielā 1, Mālpils), nosūtīt elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, uz e-pastu edoc@vsaa.gov.lv vai iesniegt, izmantojot e-pakalpojumu portālā www.latvija.lv Iesniegums iestādei.
Pēc iesnieguma saņemšanas, ja šomēnes vēl bija gaidāma pensija vai pabalsts no VSAA, izmaksu uz jauno kontu VSAA nodrošinās 3 darba dienu laikā.
Pensiju saņēmēji var izmantot iespēju saņemt VSAA maksājumu ar piegādi dzīvesvietā. Pirms to izvēlēties, ieteicams konsultēties VSAA nodaļā par pakalpojuma cenu un piegādes datumu konkrētajā adresē.
VSAA sadarbībā ar Finanšu un kapitāla komisiju un Citadeles banku nodrošinās, ka netiek aizkavēta pensiju un pabalstu izmaksa bijušajiem PNB bankas klientiem, kas nebūs paspējuši atvērt jaunu bankas kontu. Ja nebūs saņemts paša pensijas vai pabalsta saņēmēja iesniegums par jauno kontu, tad turpmākos 6 mēnešus VSAA šiem klientiem pensijas vai pabalstus pārskaitīs uz Citadeles bankā atvērtu kontu.
Ja šo 6 mēnešu laikā netiks saņemts paša VSAA klienta iesniegums par turpmāko VSAA pakalpojumu izmaksu, izmaksa tiks pārtraukta līdz šādā iesnieguma saņemšanai.
29.07.2019.
18.06.2019.
Sakarā ar sadzīves atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumu maiņu Mālpils novadā no 1. augusta, esam sagatavojuši iesnieguma formu tiem, kas vēlas saņemt atpakaļ avansā iemaksāto naudu no SIA "Lautus".
VPVKAC telpās Nākotnes ielā 1, Mālpilī. var noslēgt Līgumu ar SIA "Jumis" elektroniskā formā (tiem, kam ir iespēja autentificēties ar internetbankas starpniecību)
11.06.2019.
20.05.2019.
E-asistents
02.05.2019.
Latvijā valsts iestādes ir radījušas lielu skaitu dažādu elektronisko pakalpojumu, lai atvieglotu darbu sev un sniegtu ērtības iedzīvotājiem, taču bieži vien iedzīvotāji par tiem neko nezin vai baidās tos lietot.
Pozitīvas pārmaiņas gada ienākumu deklarāciju iesniedzējiem
Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) informē, ka 2019.gada 16.aprīlī spēkā stājas likums “Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli””[1], kas nosaka trīs būtiskus jaunumus saistībā ar gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu, proti, kādos gadījumos iedzīvotāji ienākuma nodokļa piemaksu varēs veikt vēlāk; nodokļa piemaksas summu, kuru vispār varēs nemaksāt, kā arī to, ka personai pašai būs iespēja izvēlēties, cik lielu mēneša neapliekamo minimumu piemērot saviem ienākumiem.
Kurām personām tiek atlikts aprēķinātās nodokļa piemaksas termiņš
Līdz šim visiem iedzīvotājiem, kuri, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju, konstatēja, ka ir aprēķināta nodokļa piemaksa, to bija jāiemaksā Valsts kasē līdz šī gada 17. jūnijam[2]. Līdzšinējā kārtība arī turpmāk ir saglabāta saimnieciskās darbības veicējiem un tiem, kas, nereģistrējot saimniecisko darbību, izīrē vai iznomā savu nekustamo īpašumu.
Taču 2018. un 2019. gada ienākumu deklarācijā aprēķinātās nodokļa samaksas termiņš tiks atlikts līdz 2020. gada 1.decembrim tām personām, kuru ar nodokli apliekamie gada ienākumi atbilst šādiem nosacījumiem:
• 2018.gadā tie nepārsniedz 55 000 eiro, bet 2019.gadā – 62 800 eiro;
• tie ir saņemti tikai Latvijā;
• no tiem izmaksas vietā ir ieturēts nodoklis;
• tiem ir tiesības piemērot neapliekamo minimumu un atvieglojumus (piemēram, algota darba ienākumi, autoratlīdzība, pensijas, darbnespējas pabalsti, ienākumi no uzņēmuma līguma, ja persona nav reģistrējusi saimniecisko darbību, u.c.)
Cik liela nodokļa summa iedzīvotājiem nebūs jāmaksā
Ja persona, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju par 2018.gadu un turpmākajiem gadiem, konstatēs, ka aprēķinātā nodokļa piemaksas summa nepārsniedz 1 (vienu) eiro, to neuzskatīs par nodokļa parādu un valsts budžetā to nebūs jāiemaksā.
Cik lielu mēneša neapliekamo minimumu varēs piemērot saviem ienākumiem
Lai mazinātu personu loku, kam, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju, jāpiemaksā nodokļa starpība, kas radusies piemērotā prognozētā mēneša neapliekamā minimuma dēļ, iedzīvotāji paši varēs izlemt, cik lielu neapliekamo minimumu vēlas piemērot saviem mēneša ienākumiem.
Noslēdzot ar darba devēju rakstisku vienošanos, darba vietā tiks piemērots tik liels mēneša neapliekamais minimums, kādu darbinieks pats būs izvēlējies. Vienīgais nosacījums – pašas personas prognozētais mēneša neapliekamais minimums nedrīkstēs pārsniegt VID prognozētā mēneša neapliekamā minimuma apmēru, t.i., būt lielāks par summu, kas ir norādīta personas elektroniskajā algas nodokļa grāmatiņā.
Šāds risinājums nav obligāts, tā ir papildu iespēja, kuru ikviens, izvērtējot savu ienākumu apmēru, var izmantot pēc brīvas izvēles. Par šīs iespējas izmantošanu Valsts ieņēmumu dienests papildus nav jāinformē.
Kā paaugstināts neapliekamo ienākumu deklarēšanas slieksnis
Tāpat kā līdz šim iedzīvotājiem būs jāiesniedz gada ienākuma deklarācija, kurā uzrādīti ar nodokli neapliekamie ienākumi. Taču sākot ar 2020.gadu to būs obligāti jādara tikai gadījumā, kad kopējā gada laikā saņemto ar nodokli neapliekamo ienākumu summa pārsniedz 10 000 eiro. Līdz šim šis slieksnis bija 4000 eiro.
03.04.2019.
Laipni gaidīti visi, kas vēlas iesniegt Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskajā deklarēšanās sistēmā (EDS) fizisko personu gada ienākumu deklarācijas!
Līdzi jāņem personas apliecinošs dokuments( pase vai ID karte), kā arī IDENTIFIKĀCIJAS LĪDZEKLIS, jo VID uzturētajai EDS var pieslēgties ar jebkuru Latvijā atzītu elektroniskās identifikācijas sistēmu, piemēram, ar internetbanku vai drošu elektronisko parakstu.
Laipni aicināti izzināt nezināmo!
Integrētās komunikācijas un mācību aktivitātes programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” ietvaros
no šā gada 17. līdz 21. septembrim notika ikgadējā akcija “Dienas bez rindām”.